1.

Jeg er stæk fortaler for brug af frivægte og din egen kropsvægt når du træner, begge dele udført med stor fokus på teknik og fuld bevægeudslag.
Ved brug af maskiner elimineres bevægelse fra side til side, fordi vi kun skal levere kraften, og maskinen styrer bevægelsen. Det betyder de stabiliserende muskler ikke skal arbejde i samme omfang som med frivægte.
Frivægts øvelser er så effektive at du ved brug af kun fire øvelser aktiverer og stimulerer, alle kroppens, over 600 muskler.
Squat, dødløft, pres og bænkpres og variationer heraf, giver de bedste resultater og den bedste træningsøkonomi.

2.

Jeg er fortaler for at kondition skal foregå udendørs. Vi har ubetinget godt af frisk luft og sollys, det hjælper på humøret, nedsætter sukkertrangen og giver bare en følelse af velvære.

Om du går, lunter, sprinter eller laver en masse kropsvægtsøvelser er helt optil dig og afhænger af din baggrund og hvor langt du er i dit træningsliv.

Jeg anbefaler at konditions træning bliver ændret, på samme måde som man ville ændre i al anden træning. Skift mellem intervaller, længere men roligere træninger og noget midt imellem. Så kroppen aldrig når at vænne sig til træningen, på den måde vil du sikre dig at kroppen bliver ved med at forbrænde fedt.  Et eksempel kunne være 4 uger, med lange konditions træninger, efterfulgt af 4 uger med medium lange men mere intense pas, for så af tage 4 uger med høj intense intervaller. Man kan også variere mellem alle tre inden for samme uge, det er optil dig – bare hold fast når du har valgt en tilgang og gå til stålet.

3.

Når målet er at ændre din fysisk markant, får du de bedste resultater, hvis du både styrke og konditions træner.
Styrketræningen bygger atletisk muskelmasse, råstyrke, styrker dine led og knogler. Konditions træningen forbrænder fedt og bidrager til dit helbred, fordi dit hjerte bliver stimuleret.
3 timer om ugen er alt hvad der kræves for at lave markante ændringer af din fysik!

4.

Sved når du træner. Den burde egentlig give sig selv, men rigtig mange bliver dårligt svedige når de træner. I starten kommer der måske lidt resultater, men hvorfor skulle kroppen give slip på fedt og opbygge muskel hvis du kun giver dig selv 60%? Hvorfor skulle din krop ændre sig?
Hvis ikke du træner hårdt nok, så sker der intet. At forbrænde fedt er hårdt arbejde!

5.

Du løbetræner når du er i form og IKKE for at komme i form. Løb er hårdt for kroppen, og langt de fleste løbere får skader. Afhængigt af hvilken undersøgelse vi vælger, ved vi at 50-80% af alle løbere, oplever skader inden for det første år.
Betyder det at løb er skidt? Nej absolut ikke! Men det kræver at du ved hvad du laver, og at din krop er klar til løb.